Pazartesi, Ocak 02, 2006

M.Ö. 3000 - M.Ö. 14. Yüzyıl Knidos

Knidos'un ( Burgaz değil, yeni Knidos ) bu dönemlerde de bir yerleşim alanı olduğuna dair çok fazla bulgu elde edilemese de, 19. YY. kaşiflerinin raporlarına ve Kap Krio adasında bulunduğu rapor edilen Cycladic İdollerine dayanarak, Ege adaları ve Girit ile ticari ilişkisi olan bir topluluğun yerleşik olduğu kabul ediliyor.

Knidos kelimesinin kökeninin, Anadolu dillerine dayanması da burada o dönemde yerleşik halkın, Anadolu yerlileri olduğunu işaret etmekte. Ancak bahsi geçen Kiklad idollerine, ilerki dönemlerde yapılan kazıların hiçbirisinde rastlanmamıştır. Dolayısıyla tamamen bu kaşiflerin raporlarının doğru olduğu varsayımıyla, bu dönemlerde yerleşim olduğu düşünülmektedir.

Ek Bilgi : Cyclades ( Kiklad ), Yunanca daire anlamına gelen kyklos kelimesinden gelmektedir. Apollon'un ve Artemis'in doğum yeri olarak kabul edilen Delos adasının etrafındaki adalar grubunun, dairesel bir yerleşim göstermesinden dolayı, Cyclades adaları olarak anılmaktadır. Bu adalar grubunun sanatının en önemli örnekleri de idollerdir.
Bu siteden, Kiklad sanatının bazı örneklerini görebilirsiniz:
Museum of Cycladic Art

3 Comments:

Blogger B5 said...

Hos bir müzeye benziyor, web sayfalari da ayni sekilde. TR´de de bu tarz web sayfasi olan müze var mi?
Ben hala rastlayamadim.. Belki de yanlis yerde ariyorum.

5:36 ÖS  
Blogger r2 said...

Topkapı Sarayı'nın bir ara güzel bir sitesi vardı, şimdi değiştirmişler. Ama bu da fena değil. Benim bildiğim başka müze sitesi var mı? Hatırlayamıyorum, bulursam gönderirim.

6:58 ÖS  
Blogger Berkay Dinçer said...

Çok başarılı bir blog olmuş... Ancak sürekli olarak güncellenmeye devam etmesini dilerdim. Teşekkürler

9:26 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home